maandag 11 augustus 2008

Laag, hoog, laag

Dat was een beetje het thema van de dag. Gisteren een brommer die stilvalt dus vandaag samen met Georg flink aan het sleutelen; ontsteking gecontroleerd, bougie nagekeken, uitlaat er af, zuiger bekeken, carburateur eruit en schoongemaakt... niks kunnen vinden. Alles in elkaar gezet om even te kijken (tegen alle hoop in) en hij start!! Echt fantastisch, dat was buiten alle verwachting. Met een grote grijns op mijn gezicht en tot achter mijn oren onder het smeer wordt ik aangesproken door een politieagent. Wat de reden mag zijn dat ik zonder helm over het trottoir aan het brommerrijden ben? Na een prachtig verhaal over onze (hopelijk) heroïsche tocht naar Rome voor het goede doel komen we met een waarschuwing weg. Een volwassen vent op een brommertje, als een kind zo blij is natuurlijk ook te schattig om te bekeuren. :)

Georg en ik besluiten een proefrit te maken om te kijken hoe de brommer zich houdt en omdat er een mooi zonnetje schijnt rijden we even naar het water bij het Lloyd gebouw. Tering, wat heeft Rotterdam toch mooie plekjes, nooit geweten dat er zo'n leuke huizen gebouwd zijn daar.
Als we trots terugtuffen naar huis valt ineens Georg's Puch uit. Hij loopt stationair en hij start nog wel, maar als hij gas geeft 'smoort' de motor en trekt dus ook niet op. Het lijk er op dat het gas/luch mengsel belabberd is afgesteld, maar we hebben geen idee hoe dat ineens kan. Omdat mijn brommer nu als een zonnetje loopt rijd ik even op en neer naar huis voor wat gereedschap. Heen, no problem, maar als ik terug wil rijden krijg ik de Puch met geen mogelijkheid meer gestart. Hetzelfde als gisteren!!! G*#$@$$!~)=#@# Dus...
Maandag dus weer klussen want we hebben een serieus afstelling en carburatie probleem. Jarno, daar zijn we weer!

Geen opmerkingen: