donderdag 25 november 2010

Social What?

The 7 Adventures is ineens in treinvaart aan het veranderen, althans alles eromheen. Vooral op het gebied van social media is het nu flink aanpoten. Het leukste en lastigste vind ik nog altijd orde in de chaos creƫren. Het duurt altijd uren voordat ik een plan in mijn hoofd heb van hoe ik het ga regelen, wat moet ik eerst aanpakken en zo. Net een diesel, maar dan zonder gebruikte frituurolie als brandstof. Lekker een kopje Amaretto koffie en ik kan al aardig op gang komen. Als het er eenmaal is dan kan de fun beginnen. Sort of crisismanagement op dit moment. Ik kijk uit naar de tijden als het wat gesmeerder loopt (weer de olie analogieƫn, je zou bijna denken dat we er wat mee doen LOL).

Even een voorbeeld:
Iedereen die tegenwoordig een website heeft krijgt te maken met lastige zaken van hoe koppel je alles aan elkaar om zoveel mogelijk tijd te besparen. En is een Facebook pagina nou handig of niet? Flickr of Picasa? Hyves wel of niet aanhouden, tenslotte groeit de markt van Facebook aanzienlijk in Nederland. En meer van dat soort beslissingen. Een van de tools die mijn leven makkelijker maken is HootSuite, een echte timesaver om berichtjes/tweets te plaatsen. Alles netjes in een programma, en verschillende accounts naast elkaar kunnen beheren. Zelfs Hyves kan je ermee bereiken (als je #h in je tweet zet).

Het nieuws van de dag is dat een van de # die we gebruiken, voor de Wonders of Waste 2011 rally, #wow2011, nu een hitnummer is geworden. De UK rapper Sway heeft een remix gemaakt van het nummer Pow 2011 en die WoW 2011 genoemd. Klinkt niet eens zo slecht…

Geen opmerkingen: